ponedeljek, 5. julij 2010

Daniel Quinn - Zgodba o B-ju

Med policami sem iskala knjige iz seznama za bralni kotiček, nakar najdem knjigo z naslovom Zgodba o B-ju. Preberem zadnjo stran, kjer piše o čem govori knjiga. In jo pač vzamem domov. Menim, da mora biti notranjost veliko boljša kot je naslov. Vendar ni. Ker tudi naslov ni slab. To izveš šele na koncu knjige. Vsaj jaz sem.
Zgodba se začne z Jaredom, župnikom, ki ga pošljejo v Evropo poiskati gospoda, ki ga vsi poznajo pod imenom B. Jared naj bi ugotovil ali je možak antikrist in kako nevaren je za cerkev. In tako nas pot popelje na odkrivanje neznanega. Jared spozna gospoda B in se uči od njega. B mu skuša predstaviti svoj pogled na svet, na njegovo delovanje in bližajočo katastrofo. Poleg dialogov, ki nam odpirajo pogled na povsem novo razmišljanje o nas, o ljudeh, pa spremljamo tudi B-jeva predavanja, ki so v zadnjem delu knjige. Počasi se nam jasni in odkriva pogled na to kako zamrežen pogled imamo, kako ne uvidimo, da ne gremo v pravo smer in kako smo pozabili našo zgodovino, ne zgodovino, ki se je učimo v šoli, ampak zgodovino, ki ji pravimo prazgodovina ali predzgodovina. Takrat je človek živel v sožitju z naravo, obdan z naravnimi zakoni, ki jih je upošteval, vendar se je na neki prelomnici nekaj premaknilo in postali smo to kar smo. Knjiga nam skuša povedati, da gremo naravnost proti propadu, proti katastrofi. Sicer moram reči, da gre za precej filozofsko knjigo, vendar če si dovolj odprte glave, pripravljen sprejeti zapisano, se ti kaj kmalu razjasni kaj želi B povedati. In ker skozi knjigo spoznaš njegove nauke, katerim težko rečeš, da niso pravilni ali da se ne moreš strinjati z njimi, si lahko tudi ti B. B je človek, ki prinaša nova spoznanja, nove poglede in razširja svoj evangelij, evangelij, ki ni bil nikoli zapisan, vsaj ne v knjigah, ampak je zapisan v naših genih. Knjiga vzbuja toliko vprašanj in razmišljanj, da je kar težko slediti. Brala sem jo po krajših delih, da jo lahko počasi razumeš in obvladaš vse zapisano. Tako kot Jared ti na koncu še vedno manjka nekaj znanja, da bi lahko postal kot prvotni gospod B, a vseeno si pridobil nekaj znanja. Knjiga ima sporočilo in želi da ga predajaš naprej. Ne glede na to, ali vam knjigo priporočam ali ne, se boste sami odločili, ali jo boste prijeli v roke. Ni vsak za takšno tematiko in takšen stil pripovedovanja, a tisti, ki je, naj jo le prebere. Če ne drugega lahko zaradi te knjige začneš razmišljati, izveš marsikaj novega in to te spodbudi k razmišljanju. In če razmišljanje ni dobro, kaj potem je?
Resnično dobra knjiga, na trenutke težje berljiva, potrebno si je vzeti čas zanjo in jo poskušati razumeti. Zanimiva razmišljanja in predavanja ter znanja se prepletajo v zgodbi in nam odpirajo pogled.
Če bi imela čas, voljo in prostor bi lahko razpredala o vprašanjih, ki so se mi porajala ob prebiranju knjige, ali pa bi zapisala moje misli, ki so nadaljevanje knjige oz. kar pač v njej ni direktno omenjenega, pa ne bom. Naj se vsak sam odloči in prebere in vsak bo dobil druga vprašanja, druga znanja, tisto, kar bo dopustil, kar mu bo nekaj pomenilo. In to bo njegova zgodba, njegovo razmišljanje, tako kot je moje razmišljanje, moje, samo moje, moj konstrukt, moja interpretacija knjige. Vsakemu dovolim njegov pogled. Nočem, da prebre mojega in je vezan nanj, že zato ker ga pozna. Diskusija se mi zdi mogoča šele, ko prebereš knjigo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar